Template Information

Öğretmenler Atama Hakları İçin Meydana İniyor




 2022 KPSS Lisans ve Eğitimi Sınavına giren öğretmen adayları atama yapılması için meydana iniyor.

Bir İmza 100 Bin Umut diyerek sahalara inen öğretmen adayları Cumhuriyetimizin yüzüncü yılında 100 bin atama için seslerini duyuracaklar.

Ülkemizin kronik sorunlarından birisi olan Atanamayan Öğretmenler bir kez daha seslerini duyurmak için meydana iniyor. Yıllarca üniversite eğitimi alan ve öğretmen olma hayaliyle KPSS'na girdi ve atanmak istiyorlar. Ama T.C. Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yapılan sınırlı alımlar nedeniyle her yıl binlerce genç açıkta kalıyor. 

Yarının büyüklerini yetiştirmek ve Atatürk İlke ve İnkılaplarına ve insan haklarına dayalı bir eğitim-öğretim anlayışıyla gelecek nesilleri giderek değişen dinamiklerle ve sürprizlerle dolu bir dünyaya hazırlamak isteyen genç öğretmenler aldıkları eğitimin hakkını vermek istiyor.


Öğretmenlerin talepleri ise şunlar. 

2022 KPSS'ye girmiş olan, henüz ataması yapılmamış tüm öğretmenlerimizin adına

ortak oluşturduğumuz talep raporudur. Aşağıdaki maddelerle meramlarımızı arz etmek

isteriz;

Bir İmza 100 Bin Umut

Bütçeden eğitime ayrılan aslan payının Cumhuriyetimizin 100. yılında 100 bin öğretmen

ataması ile taçlandırılması eğitim sistemimizi bir üst seviyeye çıkaracak ve yarınlarımızı ilmin

ışığıyla daha güçlü bir şekilde aydınlatacaktır.

Cumhuriyetimizin 100. Yılında 100 bin öğretmen ataması yapılarak, 2023 Şubat ayında

okullarımızda, öğrencilerimizin karşısında olmak istiyoruz.


Adil Kontenjan Dağılımı

Millî Eğitim Bakanlığı tarafından başlatılan Okul Öncesi Eğitim Seferberliği Projesinin

önemini hepimiz biliyoruz. İyi bir gelecek için bu projeyi ve okul öncesi eğitimini

destekliyoruz. Fakat proje kapsamında bu branşa verilen kontenjan sayısı diğer tüm branşlar

için büyük bir mağduriyet yaratmaktadır. Tablodaki verilere göre son yapılan 20 bin öğretmen

atamasında bu branşa 7503 kontenjan verilerek diğer branşlar mağdur edilmiş ve birçok

öğretmen yapılan bu dağılımdan dolayı atanamamıştır. Bir branşa 7503, diğer branşlara 300,

500 gibi sayıların verildiği adaletsiz bir kontenjan dağılımı kabul edilemez bir durumdur. Bir

branş yüzünden diğer tüm branşların kontenjanı kırpılmamalıdır. Bu yüzden tek bir branşa

ağırlık vermek diğer branşları mağdur etmektedir.

Bu doğrultuda aynı mağduriyetlerin tekrar yaşanmaması için gittikçe azalan

kontenjanlarımızın iyileştirilmesini ve sadece bir branşa yüksek sayı verilmeden tüm

branşlara açığı doğrultusunda dengeli adaletli kontenjan dağılımıyla 100 bin öğretmen

ataması yapılmalıdır.


3600 Ek Gösterge

3600 Ek Gösterge sonrası artacak olan emekli sayılarını düşündüğümüzde, öğretmen

atamasının acil ihtiyaç olduğu göz önünde bulundurulmuş olup 100 bin atama talebimizi arz

ederiz.


Öğretmen Açığı

Yeni yapılan okullarla birlikte artan öğrenci sayıları, açılan köy okulları ve mevcut 250 bin

öğretmen açığı sonucunda oluşan boşluklara 100 bin öğretmen ataması yapılmasını talep

ediyoruz.

Atama Sayısı Oranlarının Dengesizliği

Türkiye’de öğretmenliğin kapsamlı olarak ele alındığı çalışmalarda öne çıkan konulardan

birisi de öğretmen yetiştirmede arz talep dengesizliğidir. Sınava başvuran öğretmen aday

sayısı ile ataması yapılan öğretmen sayısı arasında çok büyük farklar vardır. 2021 yılı YÖK

verilerine göre; Türkiye genelinde 91 Eğitim, 4 Eğitim Bilimleri fakültesinde öğrenim gören

öğrenci sayısı yaklaşık 210 bin iken; Fen, Edebiyat ve Fen -Edebiyat Fakültelerinde öğrenim

gören öğrenci sayısı da yaklaşık 360 bindir. Yalnızca eğitim fakültelerinin bile ortalama

atama sayısının üzerinde mezun verdiği, diğer fakültelerin verdikleri mezun sayısının da

atanamama sorununu derinleştirdiği ortadadır.


 Ücretli Öğretmenlik

Öğretmenlik mesleğini layığı ile icra etmeyi bekleyen binlerce öğretmen, okullarda 250 bin

öğretmen açığının olması ve bu açığın bir kısmının alanında uzman olmayan ücretli

öğretmenlerle doldurulması nedeniyle mağduriyet yaşamaktadır. Ücretli öğretmenler yerine

KPSS ile öğretmen ataması yapılmasını talep ediyoruz.


 Atama Takvimi Belirsizliği

KPSS sonuçlarının açıklanmasından sonra öğretmenler, uzun bir bekleyiş sürecine

girmektedir. Bu süreç; kontenjanların açıklanması, mülakat tarihlerinin belirlenmesi ve

öğretmenlerin nihai ataması yapılması şeklindedir. Stresli bir bekleyişle geçen bu sürenin

kısaltılmasını, atama takviminin ivedilikle açıklanmasını ve Cumhuriyetimizin 100. yılında

100 bin atama müjdesi verilmesini talep ediyoruz.


İstihdam Sayılarının Erken Duyurulması

Her sene atanan öğretmen sayıları atamalar tamamlandıktan sonra belli olmaktadır. Ancak

birçok öğretmen atamaların öncesinde sınavlara umut bağlamakta ve yüksek puanlarla

atanamamaktadır. Sınav öncesinde ülkemizde yer alan her branşa yönelik istihdam edilmesi

istenen öğretmen sayılarının bildirilmesini talep ediyoruz.


Mülakat Sorunu

Çeşitli güçlüklerle KPSS’ye hazırlanıp bu sınavdan yüksek puan alan ve iyi bir sıralamada

bulunan öğretmenlerimizin on dakika bile sürmeyen sözlü mülakat ile değerlendirilmesi, bu

uygulamanın objektifliği ve değerlendirmenin geçerliliği konusunda biz öğretmenleri

düşündürmektedir. Mülakat için tanınan süre, bir öğretmenin sahip olduğu mesleki

yeterlilikleri hakkıyla ortaya koyabilmesi için yeterli olmamaktadır. Bu olumsuz durumdan

kaynaklı mağduriyetlerin yaşanmaması adına mülakat uygulamasının kaldırılarak öğretmenin

aday öğretmenlik sürecinde çok yönlü ve süreç içinde değerlendirilmesini talep ediyoruz.


Yüksek Kontenjan Dağılımı

Yüksek puanlar nedeniyle kontenjanı her yıl daha da azalan branşların atamaları gittikçe

azalmakta ve mağduriyet artmaktadır. Her branşa hak ettiği kontenjanın verilmesini ve

mağduriyetimizin giderilmesini arz ediyoruz.


Kamuya Atama Yapılması

Özel sektörün eğitim sistemi içinde payında görülen artışla eş zamanlı olarak özel sektörde

yıllar içerisinde artan bir öğretmen istihdamı olsa da öğretmenlik mesleği için temel istihdam

alanı kamudur. Bizler de bu yüzden kamunun öğretmen adayları olarak temel işveren

durumunda olması nedeniyle MEB’e 100 bin öğretmen atama yapılması talebinde

bulunuyoruz.


Alan Geçişi Sorunu

Yüksek puanlarla atanan branşların kontenjanları alan geçişleriyle dolduruluyor. Bu durum

mevcut az olan kontenjanlarımızın kısılmasına ve mağduriyete sebep oluyor. Buna son

verilmesini talep ediyoruz.


Sayın Milletvekilim;

Öğretmen camiası olarak siz değerli devlet büyüklerimizin bizlere bu fırsatı

sunmasından dolayı teşekkürü bir borç biliriz. Mağduriyetimizin giderileceğinin ve bu

konuda müsterih olduğumuzu beyan ederiz. Cumhuriyetimizin 100. yılında 100 bin

atama müjdesini dört gözle bekliyoruz. 2023 Şubat ayında ise atamaların tamamlanması

ile hepimiz okullarımıza kavuşmaya ve görevimizi layığıyla yerine getirmeye hazırız. Bu

bağlamda heyecanla bekliyoruz ve gerekli maddelerin sizler tarafından yapılmasını arz

ediyoruz.


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

 

Canli Tv

  ©   blogger-temalar.blogspot.com